Muistilista

Muistilista tärkeimmistä messujärjestelyihin liittyvistä asioista alla!

Muistathan tutustua myös Jyväskylän Messut Oy:n ohjeisiin ja ehtoihin.

Osallistumisehdot

Yleisohjeet

Yhteyshenkilöt

Ilari Tervakangas

Myyntijohtaja, näyttelyn johtaja

puh. 050 596 6710
ilari.tervakangas(at)paviljonki.fi

Tiina Lampinen

Myyntisihteeri

puh. 050 462 2944
tiina.lampinen(at)paviljonki.fi

Henri Viitaharju

Projektimyyjä, Näyttelytekniikka

puh. 050 468 3742

henri.viitaharju(at)paviljonki.fi

TILAUSTEN TEKEMINEN

Extranet-palvelussamme voit sähköisesti tehdä kaikki tarvitsemanne tilaukset, minkä lisäksi näet ajan tasalla olevat tiedot jo tehdyistä tilauksista. Henkilökohtaiset tunnuksesi palveluun löydät sopimusvahvistuksesta.

Extranet-lomakkeet ovat auki vielä alla mainitun päivän:
19.11.2019 kutsut ja mahdolliset logopainatukset
7.1. tiedot messuoppaassa
7.1. kalusteet ja rakenteet, ripustukset, paineilma, vesi ja viemäröinti
21.1. sähkö, siivous, tietoliikenneliittymät, ravintolapalvelut,
messuhuolinta.

AIKATAULU

Messut avoinna:
Ke 5.2.2020 klo 10-17
To 6.2.2020 klo 10-17
Pe 7.2.2020 klo 10-16

Katso tarkemmat aikataulut rakennus- ja purkuaikoineen tästä.

OSASTON SUUNNITTELU JA RAKENTAMINEN

Jyväskylän Messujen oma näyttelytekninen osasto suunnittelee ja rakentaa messuosastoja toiveiden mukaan. Huolehdimme myös osastorakenteiden messujen aikaisesta huollosta. Lisätietoja osaston suunnittelusta ja rakentamisesta löydät näyttelyteknisen osastomme sivuilta.

KIINNITTÄMINEN

Hallien seiniin on kaikenlainen kiinnittäminen kielletty.

Hallien lattiaan voi kiinnittää vain sellaisella teipillä, joka irtoaa lattiasta jälkiä jättämättä. Kiinnityksiin suosittelemme Eurocel 704- tai ominaisuuksiltaan vastaavaa teippiä. Eurocel 704 -teippiä voi etukäteen tilata Jyväskylän Messut Oy:n näyttelytekniikalta tai ostaa Paviljongin messutoimistosta hintaan 17 € + ALV / rulla (50 mm / 50 m). Mikäli kiinnittämisessä käytetään teippejä, joiden poistaminen rikkoo lattian maalipinnan tai jättää jälkiä, veloitamme korjaus- / siivouskulut näytteilleasettajalta tai osaston rakentajalta.

Seinäelementtien maalaaminen ja niihin liimaaminen on kielletty. Runkoprofiileihin voi kiinnittää somistusmateriaaleja ripustamalla. Seinälevyihin voi kiinnittää somistus-materiaaleja toimivilla tarroilla, esim. Pro Contact tai Powertrips sekä huopapintaisiin seinälevyihin myös somistusneuloilla. Silikonitarroja voi ostaa messutoimistosta.

Näytteilleasettajan on itse poistettava kiinnitetyt materiaalit elementeistä ennen osaston purkamista. Näytteilleasettaja tai osaston rakentaja vastaa myös omien lattiateippien poistosta.

JÄTEHUOLTO JA SIIVOUS

Katso tarkemmat tiedot siivouksesta ja jätehuollosta Osastopalvelut-sivulta.

INTERNET

Paviljongissa on tarjolla monia mahdollisuuksia internet-yhteyteen: maksullinen kiinteä liittymä, veloituksettomat WLAN-verkot sekä tietokone näytteilleasettajien taukotilassa.

Lisätiedot nettiyhteyksistä löydät Osastopalvelut-sivulta.

SÄHKÖT OSASTOLLA

Näyttelyhalleista ja osastoilta katkaistaan sähköt yön ajaksi, joten mahdollisesti tarvittava yösähkö on tilattava erikseen.

Lisätietoja sähköistyksestä löydät Osastopalvelut-sivulta.

LANGATTOMAT MIKROFONIT

Langattoman telelaitteen, esim. langattoman mikrofonin tai radiolähettimen käyttöön vaaditaan aina lupa tekniseltä tuottajalta, Mikko Rahkoselta (mikko.rahkonen(at)jklmessut.fi). Lupa on pyydettävä viimeistään 2 viikkoa ennen tapahtumaa. Langattoman telelaitteen käyttäjällä on oltava mukanaan Viestintäviraston myöntämä lupa laitteen käytölle.

MESSUOPAS

Teemme messuoppaan sekä digioppaana että painettuna kirjana yhteistyössä AMT Hakemistot Oy:n kanssa. Sähkö Valo Tele AV 2020 -messujen uusi mobiiliresponsiivinen digimessuopas esittelee laajasti näytteilleasettajien tietoja ja näyttelyn älykartta ominaisuuksineen palvelee kävijää. Painettu messuopas on jaossa sisäänkäynneissä ja toimii merkittävänä tietolähteenä myös messujen jälkeen. Pääsette oppaan tietojen syöttämiseen Extranetin kautta.

Katso messuoppaan mediakortti tästä.

SÄHKÖINEN MARKKINOINTI

Yhdessä teemme onnistuneen tapahtuman! Yrityksenne omat kanavat ovat oivallinen paikka kertoa asiakkaillenne osallistumisestanne tapahtumaan. Voit mm. rakentaa nettisivuiltanne linkin osoitteeseen www.sahkomessut.fi, josta kiinnostuneet saavat lisätietoja tapahtumasta.

Media-välilehdeltä löytyy ladattavat materiaalit, jota voi käyttää nettisivuilla, sosiaalisessa mediassa, sähköpostissa ja muussa markkinoinnissa.

Tapahtuma löytyy myös Twitteristä SähköValoTeleAV – Sahkojkl: #sahkomessut #sähkövaloteleav2020

MESSUTOIMISTO

Messutoimisto palvelee koko tapahtuman ajan Lutakonaukion aulassa. Sieltä voi vuokrata ripustuskoukkuja sekä ostaa mattoteippiä ja silikonitarroja seiniin kiinnitystä varten. Lutakonaukion aulasta saatte myös maksullisen kopiointipalvelun. Messuaikana teitä palvelee info myös Uno Savolan kadun aulassa.

NÄYTTEILLEASETTAJIEN TAUKOTILA

Näytteilleasettajien taukotilana toimii K100 Klubi, jonka sisäänkäynti löytyy Lutakonaukion aulasta, läheltä Kongressisisäänkäyntiä. Taukotilassa voi käydä levähtämässä ja vaikka lukaisemassa päivän lehdet tai lukemassa sähköpostin netin kautta.

TIEDOTUS

Voitte toimittaa medialle tarkoitetut tiedotteenne meille etukäteen (tiina.lampinen@paviljonki.fi), lisäämme ne nettisivuillemme median edustajien ladattaviksi.

Messujen aikana toivomme teidän toimittavan omat tiedotteet Lutakonaukion aulan infopisteeseen tai suoraan lehdistötilaan (Klubi) niitä varten varatulle hyllylle.

TUNNISTEKORTIT (näytteilleasettaja- ja rakentaja-/purkajakortit)

Näytteilleasettajakortit toimivat kulkulupana koko tapahtuman ajan, ensimmäisestä rakennuspäivästä viimeiseen purkupäivään. Rakentaja-/purkajakortit on tarkoitettu lähinnä ulkopuolisille rakentajille ja ne oikeuttavat liikkumiseen alueella vain rakennus- ja purkuaikoina.

Näytteilleasettajakortit tulostetaan itse näytteilleasettajan omien tietojen hallinnointipalvelussa. Palvelussa täytetään henkilön nimi, (titteli), yritys sekä sähköpostiosoite, johon vahvistusviesti ja korttituloste halutaan lähetettäväksi. Tunnistekortti tulostetaan itse ja se tulee muistaa ottaa mukaan!

Jokainen kortin tarvitsija voi joko itse tulostaa korttinsa tai yksi henkilö voi huolehtia kaikkien kortit.

Rakentaja-/purkajakortit voi noutaa infopisteestä tapahtuman aikataulujen puitteissa.

KUTSUT

Lähettämällä kutsuja varmistat, että juuri teidän asiakkaanne osaavat tulla paikalle ja tutustumaan osastoonne. Kutsun saajien tulee rekisteröityä internetin kautta ja rekisteröityneistä henkilöistä saamanne rekisterin mukaan on helppo hoitaa jälkimarkkinointia.

Olemme luonneet teille yrityskohtaisen kutsukoodin, jota käyttämällä asiakkaanne automaattisesti valitsee yrityksenne kutsujaksi. Kannattaa jakaa kutsukoodia kaikin tavoin kutsuessanne asiakkaita messuille. Sähköinen kutsupohja aukeaa näytteilleasettajan hallinnointipaveluun marraskuussa.  Tarkemmat ohjeet sähköisestä kutsumisesta lähetämme teille erikseen.

Veloituksettomia asiakaskutsuja voit tilata Extranet-palvelumme kautta. Kannattaa tilata kutsut myös omalla painatuksella, jolloin painamme kutsuja -kenttään valmiiksi yrityksenne logon, kutsukoodinne sekä osastonumeron. Painatushinnat määräytyvät painettavan korttimäärän ja logomateriaalin mukaan. Hinnat löytyvät Extranet-palvelusta.

Lähetämme teille automaattisesti 50 kpl Kutsuvierasillan kutsukortteja lähetettäväksi asiakkaille. Voitte halutessanne tilata veloituksettomia Kutsuvierasillan kutsuja lisää.  Ne kelpaavat sisäänpääsyksi vain kutsuvierasiltana. Näytteilleasettajilla on tilaisuuteen vapaa pääsy näytteilleasettajakortilla. Mikäli olet tilannut myös Asiakaskutsuja, ne tulevat samassa paketissa suoraan painosta. Myös näihin iltakutsuihin voitte tilata logopainatuksen, tarkemmat tiedot Extranetissä.

KUTSUVIERASILTA 

Kutsuvierasilta pidetään suoraan messupäivän päätteeksi 5.2. klo 17-20 messuhalleissa. Iltaan on oma kutsunsa. Muilta osin ilta on edelliskertojen mukainen, eli voitte kutsua omia asiakkaitanne ja järjestää osastollanne ohjelmaa ja tarjoilua.

OHJELMA

Näytteilleasettajilla on mahdollisuus järjestää messupäivien aikana omia tietoiskuja / tuote-esittelyjä messualueelle rakennettavassa tietoiskutilassa. Yhden tietoiskun kesto on 15–20 minuuttia, ajat 1/2 tunnin välein. Ajat varataan ilmoittautumisjärjestyksessä (esitys/yritys). Tietoiskut julkaistaan messujen nettisivuilla.

Omat asiakastilaisuudet: juhlat, kokoukset tai vaikka tuotelanseeraukset onnistuvat meillä helposti. Paviljongissa on useita luentosaleja, kokous- ja ryhmätyötiloja 10-100 henkilölle sekä muuntuva 1200 hengen auditorio. Tarjoilut onnistuvat sekä varattuun tilaan että pääravintolaamme, pienistä kokouskahvituksista isoihin illallisiin.

Tilaesittelysivulta löydätte tietoja tiloistamme, ja talon koko henkilökunta auttaa mielellään tilaisuuksienne suunnittelussa ja toteutuksessa.

Varaukset: myyntisihteeri Tiina Lampinen, puh. 050 462 2944, tiina.lampinen(at)paviljonki.fi.

RAVINTOLAPALVELUT

Paviljongin alueella on useita kahvilapisteitä sekä ravintoloita, joiden monipuolisesta tarjonnasta löytyy vatsantäytettä niin pieneen kuin isoonkin nälkään.

Osastotarjoiluihin Paviljonki Ravintoloilla on monipuolinen, valmis valikoima, ja tarvittaessa suunnittelemme osastoille juuri toiveiden mukaisen tarjoilun.

Lisätiedot löydät Osastopalvelut-sivulta.

VAROITUS ”HAKEMISTOHUIJAREISTA”

Eräät messuillamme mukana olleet yritykset ovat saaneet tietopyynnöksi naamioituja kirjeitä ainakin FAIR Guide ja EXPO Guide -nimisiltä julkaisuilta. Kirjeessä tarjotaan yrityksen tietoja sähköiseen hakemistoon. Vaikka lomakkeessa viitataan messutapahtumaamme, Jyväskylän Messuilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Älkää siis vastatko vieraskielisten lomakkeiden lähettäjille millään tavalla, ellette halua tietojanne kyseiseen julkaisuun. Jos ette ole varma viestin asiallisuudesta, ottakaa yhteys meihin asian tarkistamiseksi.

MESSUHUOLINTA

Postin kautta saapuvat lähetykset:

Paviljonki / Sähkö 2020
Näytteilleasettaja / osastonumero
Näytteilleasettajan yhteyshenkilö / puh.
Lutakonaukio 7
40100 JYVÄSKYLÄ

Tavarantoimitukset C1-halliin:

Paviljonki / Sähkö 2020
Näytteilleasettaja / osastonumero
Näytteilleasettajan yhteyshenkilö / puh.
Lutakonaukio 12 / huolto-ovi C1
40100 JYVÄSKYLÄ

Tavarantoimitukset A-halliin:

Paviljonki / Sähkö 2020
Näytteilleasettaja / osastonumero
Näytteilleasettajan yhteyshenkilö / puh.
Schaumanin Puistotie 18 / huolto-ovi A1
40100 JYVÄSKYLÄ

Tavarantoimitukset C2-hallin:

Paviljonki / Sähkö 2020
Näytteilleasettaja / osastonumero
Näytteilleasettajan yhteyshenkilö / puh.
Uno Savolan katu 8 / huolto-ovi C2
40100 Jyväskylä

Tavarantoimitukset B-halliin:

Paviljonki / Sähkö 2020
Näytteilleasettaja / osastonumero
Näytteilleasettajan yhteyshenkilö / puh.
Schaumanin Puistotie 18 / huolto-ovi B2, B3 tai B4
40100 JYVÄSKYLÄ

Tavarantoimitukset D-halliin:

Paviljonki / Sähkö 2020
Näytteilleasettaja / osastonumero
Näytteilleasettajan yhteyshenkilö / puh.
Uno Savolan katu 2 / huolto-ovi D2
40100 Jyväskylä

Varmistakaa etukäteen, milloin tavarat tuodaan osastollenne. Mikäli ette voi itse olla niitä vastaanottamassa, voitte tilata palvelun Suomen Messulogistiikalta (Erkki Koski, puh. 040 546 9555, erkki.koski@smlog.fi). Heiltä voitte tilata myös muut messulogistiikkaan liittyvät palvelut (esim. varastoinnin ja trukkipalvelut) tai vaikka koko logistiikkakoordinoinnin. Heidän palvelupisteensä rakentamis- ja purkuaikoina on messutoimiston tiskillä, Uno Savolan kadun sisäänkäynnin aulassa.

SAAPUMINEN JA PYSÄKÖINTI

Messut järjestetään Messu- ja tapahtumakeskus Paviljongissa, Lutakonaukio 12, 40100 Jyväskylä. Jyväskylä on neljän valtatien risteyksessä, joilta löytyvät opasteet Paviljonkiin. Sisäänajo pääoville Rantaväylältä (E 63) Satamakadun kautta Paviljonki 1 -opasteiden mukaan. Bussit ja junat saapuvat Jyväskylän Matkakeskukselle, josta on ylikulkusilta suoraan Paviljongin pääsisäänkäynnille.

Lisätietoa kulkuyhteyksistä löydät täältä.

 

Paviljongin sijainti kartalla

PYYDÄMME NÄYTTEILLEASETTAJIA JÄTTÄMÄÄN AUTOT HOTELLIEN PYSÄKÖINTIPAIKOILLE, JOTTA SAAMME MAHDOLLISIMMAN PALJON TILAA ASIAKKAILLENNE ELI MESSUKÄVIJÖILLE!

Rakentamis- ja purkuaikana tarjoamme veloituksettoman pysäköinnin alueella P3 (paikkoja on kuitenkin rajoitetusti). Rakentamis-/purkuajan pysäköintikortit saatte päiväkohtaisesti alueen valvojilta näytteilleasettaja- tai rakentajakorttia näyttämällä, emme lähetä pysäköintikortteja etukäteen. Paviljongin pysäköintialueet ovat kaupungin pysäköinninvalvonnan alaisia, joten pysäköintikortti on laitettava selvästi näkyviin auton tuulilasiin rakennus- ja purkuaikoina.

Katso alueen Ajo-ohjekartta tästä

Messuaikana pysäköinti on maksullista kaikilla alueilla. Pysäköinti maksaa joko 1 € / h tai 12 € / vrk, ja se maksetaan suoraan P-talojen automaatteihin.

Paviljongilla on kaksi pysäköintitaloa, P-Paviljonki 1 (sisäänkäynti Satamakadulta) ja P-Paviljonki 2 (sisäänkäynti Uno Savolan kadulta).

Kaupungin alueella, kävelymatkan päässä Paviljongista on myös runsaasti tilaa kaupungin P-taloissa.

P-Paviljonki 1

P-Paviljonki 2

Kaupungin pysäköintikartta